TUNTIKUVAUKSET

DANCE COCKTAIL

Aikuiselle naiselle tanssillisia sarjoja, vaihtelevia rytmejä ja mausteita eri tyylisuunnista rentoon malliin. Lopuksi lyhyet keskivartaloliikkeet ja palauttavat venyttelyt. Halutessasi pääset myös esiintymään seuran juhliin!

IKIVIREÄT

Ikääntyneiden, lähinnä yli 65-vuotiaiden ikioma tuolijumppa: Jumppa (45 min) sisältää seisten ja tuolilla istuen toteutettavia, arjesta selviytymistä tukevia harjoituksia.

KAHVAKUULA

Tehokas, toiminnallinen ja monipuolinen koko kehoa kuormittava lihaskuntoharjoitustunti. Kahvakuulaharjoittelu kehittää lihasvoimaa, kestävyyttä kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Mukaan tunnille tarvitset oman kuulan (suosituspaino naisille n. 4-8 kg kuula, miehille n. 8-12 kg) sekä jumppa-alustan.

KEHONHUOLTO

Kehonhuoltotunnilla keskitytään omaan kehoon rauhallisessa tahdissa. Alkuun kevyt lämmittely, ilman hyppyjä, jonka jälkeen lihaskuntoliikkeitä, tasapainoharjoituksia sekä erilaisia venytyksiä. Lopussa lyhyt rentoutuminen. Oma alusta mukaan, paljaat jalat tai tossut ovat hyvät.

KIERTOHARJOITTELU

Tehokas ja monipuolinen treeni, joka yhdistää kestävyysharjoittelun, vastusharjoittelun ja kehonpainoharjoittelun. Tunnilla siirrytään säännöllisin väliajoin treenistä toiseen. Tunti koostuu alkulämmittelystä, kiertoharjoittelusta sekä loppurentoutuksesta. Omia välineitä ei tarvita.

LATINO

Tunti sisältää helppoja askelsarjoja menevien latinorytmien tahdissa! Hauska ja tehokas tanssitunti.

MUOKKAUS

Kaikille sopiva kuntojumppa; helppoja askelsarjoja ja lihaskuntoa musiikin tahdissa. Toisinaan käytössä myös välineitä, esimerkiksi kuminauhat. Venyttely.

TANSSILIIKUNTA (torstain päivätunti)

Tanssillisia sarjoja, monipuolisia liikkeitä ja rytmejä rentoon tyyliin. Hyödynnetään myös säästökeskuksen salin tankoja tasapainon ja kehonhallinnan harjoittelussa. Ei lattialiikkeitä.

TANSSILLINEN VOIMISTELU

Svoli:n määritelmästä:"Tanssillinen voimistelu on tanssin ja voimistelun yhdistävä, suomalaiseen naisvoimisteluun pohjautuva laji. Lajin sielu ja sydän ovat keskustalähtöisyydessä ja liikkeen virtaavuudessa." Tunnilla herätellään lisäksi luovaa ilmaisua ja harjoitellaan erilaisia voimistelullisia sarjoja. Tunnille ovat tervetulleet niin nuoret kuin aikuisetkin.

TEMPPUKERHO

Temppukerhossa harjoitellaan voimistelun perusliikkeitä, rakennetaan lihaskuntoa ja kehitetään notkeutta. Temppukerhoon on tervetullut kuka tahansa temppuilusta kiinnostunut, voimistelutaustaa ei tarvita.